Pomysł na reklamę firmy – jak się promować

Sprawdzone metody na skuteczną promocję firmy

Wielu nowych przedsiębiorców stoi przed nie lada wzywaniem wyboru skutecznego sposobu promocji, dlatego podpowiemy jaki może być najlepszy pomysł na reklamę firmy. W tym artykule skoncentrowałem się na praktycznych sposobach promocji dla nowych przedsiębiorców jak również tych, którzy chcą umocnić swoją pozycję. Poniżej przedstawię najważniejsze oraz sprawdzone pomysły na to, jak z powodzeniem promować firmę.

Nie ma cię w Internecie?

Czyli dla większości klientów nie istniejesz.

Reklama firmy i odpowiedni jej dobór w zależności do profilu prowadzonej działalności zależą od wielu czynników. Niezwykle istotny w tym przypadku jest budżet, który przedsiębiorca może przeznaczyć na przeprowadzenie skutecznej kampanii promocyjnej. Na jego podstawie można określić zakres działań i skoncentrować się na wyborze efektywnych metod dostępu do klientów. Nie bez powodu w tym akapicie skoncentruję się na promocji w Internecie. Jest to medium, które umożliwia najłatwiejszy i najszybszy dostęp do niemal nieograniczonego grona odbiorców. Jednocześnie to na tyle elastyczny nośnik reklamy, który przy zaangażowaniu nawet minimalnego budżetu z łatwością umożliwi nam skuteczne działania mające na celu budowanie pozycji firmy w Internecie.

Spis treści

  1. Zareklamuj się za darmo – Zaznacz swoją obecność na mapach Google
  2. Strona internetowa, czyli napęd do wypłynięcia na szerokie wody
  3. Pozycjonowanie
  4. Media społecznościowe
  5. Tematyczne fora dyskusyjne
  6. Płatne reklamy
  7. Ulotki – czyli tradycja wciąż ma się dobrze
  8. Z polecenia naszych klientów
  9. Pomysł na reklamę firmy – zacznij już dziś

1

Zareklamuj się za darmo – Zaznacz swoją obecność na mapach Google

Już dziś możesz umieścić wizytówkę swojej firmy w Internecie oraz poinformować przyszłych klientów o swojej ofercie. Obecność na mapach Google, to już niemal obowiązek. Praktycznie wszyscy na co dzień korzystamy z wyszukiwarki Google więc nie dziwi fakt, że Twojej firmy też nie może tam zabraknąć. Wizytówka umożliwia dodanie wielu istotnych informacji o firmie wraz z opisem oferty. Poza tym zawiera także kluczowe informacje jak:

  • Dane teleadresowe
  • Godziny otwarcia
  • Opinie użytkowników
  • Przycisk „Trasa” wyznaczający i kierujący klientów do siedziby firmy
  • Galeria zdjęć
  • Wirtualny spacer – użytkownik może odbyć spacer po firmie na ekranie swojego urządzenia.

Użytkownik wpisując nazwę firmy lub korzystający z lokalnych wyszukiwań ofert podobnych do Twojej będzie mógł bez trudu odnaleźć „namiar” na dane przedsiębiorstwo. Zachęcam Cię do skorzystania z możliwości dodania firmy do map Google ponieważ możesz to zrobić sam i w dodatku za darmo 🙂

2

Strona internetowa, czyli napęd do wypłynięcia na szerokie wody

Kluczowy w naszych rozważaniach pomysł na reklamę firmy to oczywiście strona www. Możliwości na stworzenie strony internetowej jest bardzo dużo. Niemniej już na tym etapie warto zadbać o budowanie profesjonalnego wizerunku swojej firmy jako partnera, któremu można zaufać w biznesie. Nie bój się być specjalistą w swojej dziedzinie. Spraw, aby witryna wyróżniała się łatwością obsługi oraz zawierała wyczerpujące daną tematykę artykuły. Poniżej zwrócę uwagę na istotne czynniki mające wpływ na stworzenie wartościowej dla odbiorców Twojej oferty strony internetowej oraz zdobywanie przez nią popularności w wyszukiwarce Google.

Jak się promować - strona internetowa
Przykładowa strona internetowa, wykonana dla jednego z naszych klientów.

Zaczynamy od podstaw:

  • Wygląd – Stwórzmy unikalny przekaz, który będzie jednoznacznie kojarzony z posiadaną działalnością. Pamiętajmy także o czytelności witryny. Użytkownicy korzystający z Internetu cenią tę formę komunikacji ze względu na wygodę i szybkość odnalezienia interesujących ich informacji, przedmiotów. W związku z tym musimy również zadbać o intuicyjną obsługę i łatwość odnalezienia istotnych treści. Dobierzmy czytelną czcionkę, spójną kolorystykę oraz dobrej jakości grafikę. Umieśćmy również w łatwo dostępnym miejscu dane kontaktowe. Obecnie zdecydowana większość użytkowników przeglądających Internet korzysta z urządzeń mobilnych. W związku z powyższym responsywność strony, czyli płynne dostosowywanie wyświetlania zawartości w zależności od wielkości ekranu, to kolejny obowiązkowy punkt podczas tworzenia naszej witryny.
  • Content – To jedna z kluczowych cech, która powinna wyróżniać nasz serwis. Któż nie chciałby skorzystać z oferty fachowca? Merytoryczna zawartość, poparta infografikami, filmami umożliwią nam zbudowanie wizerunku profesjonalisty w swojej branży.
  • Blog – To niejako rozwinięcie tego, o czym było w punkcie wyżej. Dzieląc się fachową wiedzą z czytelnikami stajemy się ekspertem w danej dziedzinie. Wartościowe artykuły, przydatne porady, urozmaicone grafikami wpływają na wzrost zaufania u klientów. Prowadzenie bloga, to bardzo istotny czynnik wpływający na pozycjonowanie posiadanej strony www.

Kolejny obowiązkowy punkt:

  • Optymalizacja – Wszelkie działania nakierowane na zwiększenie jakości witryny. W tym przypadku kluczowe znaczenie ma właściwa struktura szablonu oraz zawartość merytoryczna podstron. Zapraszam Cię do mojego poprzedniego wpisu Seo – w drodze na szczyt, w którym szczegółowo omawiam czynniki wpływające na jakość strony internetowej i zdobywanie pozycji w Internecie.
  • Hosting – Szybki, niezawodny, obsługa techniczna sprawnie odpowiadająca na zapytania. Polecam sprawdzić opinie, zapytać znajomych, przetestować osobiście lub zwrócić się do specjalistów dysponujących taką wiedzą.

Jak zapewne zauważyłeś stworzenie witryny internetowej może wydawać się proste, ale też nie musi takie być. Mając zapał do majsterkowania, uczenia się, rozwiązywania problemów wiele można zrobić samemu. Żeby jednak to, co planujemy osiągnąć było miarodajne i umożliwiło nam zdobycie zamierzonego celu warto zlecić wykonanie serwisu profesjonalistom. Dzięki ich kompleksowej wiedzy w tej materii przygotują intuicyjną oraz użyteczną stronę www gotową na zdobycie sukcesu w Internecie. Są oni także na bieżąco z branżowymi nowinkami, które z powodzeniem zastosują w Twoim projekcie.

3

Pozycjonowanie

Najogólniej są to działania mające na celu umożliwienie wybicia się z naszą ofertą na możliwie najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwań w zależności od fraz kluczowych. Dokładniej, to zdobywanie odnośników do naszej witryny z innych serwisów. W tym przypadku rządzi zasada: „Nie ilość, ale jakość”. W związku z tym wybierajmy wysokiej jakości portale, o ugruntowanej pozycji, tematycznie powiązane z naszą ofertą.

4

Media społecznościowe

Rozejrzyjmy się wokół i odpowiedzmy sobie na pytanie: Któż obecnie nie korzysta z Facebooka czy Instagrama? Odpowiedź jest jedna. Zdecydowana większość osób i firm jest tam obecna, dlatego Waszej firmy też nie może zabraknąć. Zadbajmy o interakcję z użytkownikami udostępniając ciekawą zawartość, dzięki której zdobędziemy polubienia, serduszka, komentarze, udostępnienia. Aktywność Twoich fanów zobaczą ich znajomi, znajomi znajomych itd. Tak o to wieść o naszej ofercie rozprzestrzeni się w sieci i będzie zataczać coraz większy krąg.

Media społecznościowe - reklama firmy
Nasza wizytówka firmowa na Facebook’u.

5

Tematyczne fora dyskusyjne

Jako specjaliści z danej branży możemy brać czynny udział w dyskusji na wiele tematów. Aktywna obecność na forach dyskusyjnych umożliwi nam budowanie pozycji fachowa w danej dziedzinie. Dodatkowo, w kontekście wcześniej wspomnianego pozycjonowania bardzo często możemy umieścić tam link do naszej oferty.

6

Płatne reklamy

Reklamy Google Ads umożliwią natychmiastowe pojawienie się naszej oferty u samej góry wyszukiwarki. Budżet na płatne reklamy zależy od branży, w której działamy i może wahać się od kilkunastu groszy do kilkuset złotych za kliknięcie. Niemniej jeśli zależy nam na efektach tu i teraz, jest to opcja warta rozważenia.

7

Ulotki – czyli tradycja wciąż ma się dobrze

Wiele biznesów szczególnie lokalnych wciąż skutecznie może korzystać z drukowanej formy reklamy. Materiały drukowane najczęściej zawierają dane kontaktowe, podstawowe informacje o firmie, ofercie. Ulotki rozdajmy znajomym i poprośmy o przekazanie dalej. Dzięki temu szybko i łatwo zwiększymy zasięg naszej oferty. Klientów możemy poinformować także o dodatkowym rabacie za jej okazaniem. Plakaty bardzo dobrze sprawdzą się na okolicznych tablicach ogłoszeń. Pamiętajmy również o zamówieniu wizytówek. Warto rozdawać i wymieniać się nimi na spotkaniach z kontrahentami.

Sprawdzone metody na skuteczną promocję firmy - strona www, optymalizacja, ulotki
Sposób na reklamę firmy – responsywna strona www, optymalizacja, pozycjonowanie, ulotki, wizytówki.

8

Z polecenia naszych klientów

Osoby z polecenia zadowolonych klientów z Twojej oferty, to skarb. Przede wszystkim bądźmy autentyczni i róbmy najlepiej to, w czym się specjalizujemy. Wyróżnijmy naszą ofertę, żeby nas zapamiętano. Dbajmy o klientów, których już obsłużyliśmy. Oferujmy rabaty, bonusy, obsługujmy ich oraz tych z polecenia w pierwszej kolejności. Zadowolony klient wróci i poleci.

Pomysł na reklamę firmy – zacznij już dziś

Internet to nieograniczony obszar działania, równie nieograniczone możliwości i dostęp do wiedzy, dzięki której samodzielnie można wykonać sporo działań nakierowanych na budowanie pozycji własnej firmy. Jeśli jednak nie dysponujemy nieograniczoną ilością czasu, chcemy skoncentrować na tym, w czym jesteśmy najlepsi, warto wówczas zwrócić się do profesjonalistów, którzy dzięki fachowej i kompletnej wiedzy kompleksowo zajmą się promocją firmy w Internecie.